مرکز آموزش عالی شهید رجایی تربت حیدریه

پیام سرپرست دانشگاه فرهنگیان به مناسبت 9 دی:
حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردم

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید.
 همان گونه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی فرمودند:  نُه دى  ایام ‏اللَّه - به معنى حقیقى کلمه - بود. دلها دست خدا است. خداى متعال این دلها را وسط صحنه آورد، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد.
 در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت. در روز نهم دی ماه 1388، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش و میلیونی مردم در تمامی شهرهای به جهانیان اعلام گردید.

نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی دریافته و در عمل به آن معتقد و پایبند هستند.

نهم دی ماه یک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.
اینجانب ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی، این مناسبت ملی را به همه اساتید، کارکنان، دانشجویان و مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی تبریک عرض نموده و توفیقات روز افزون ملت بزرگ ایران را در سایه عنایات امام عصر (عج) و تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری  و دولت محترم از خداوند سبحان خواستارم.

امید است این وحدت و انسجام امام و امت استمرارداشته و الگویی برای پیشگیری از توطئه های احتمالی دشمن باشد. بی شک اتکا به اعتماد ملی مهمترین عامل اقتدار نظام و ابزاری کار ساز برای  پیشرفت کشورخواهد بود.

دکتر حسین خنیفر

سرپرست دانشگاه فرهنگیان


نظرات کاربران