مرکز آموزش عالی شهید رجایی تربت حیدریه

ثبت نام سیزدهمین دوره جشنواره تدریس برتر


‫ﺍﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻓﺮﺻﺘﯽ ﻣﻐﺘﻨﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺧﻼﻗﯿﺖﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ‪ ،‬ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻬﺎﺭﺕﻫﺎﯼ ﺣﺮﻓﻪﺍﯼ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﺁﯾﻨﺪﻩﺳﺎﺯ ﻭ‬ ‫ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﯾﺎﺩﺩﻫﯽ–ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎﻥ ﺍﺳﺖ‪ .‬ﺍﺯ ﺍﯾﻦﺭﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﯽﺭﻭﺩ ﺑﺎ ﺑﻬﺮﻩﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ‬ ‫ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺩﻭﺭﻩﻫﺎﯼ ﭘﯿﺸﯿﻦ‪ ،‬ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﯾﺰﯼ ﺩﻗﯿﻖ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﻫﻤﻪﺟﺎﻧﺒﻪ‪ ،‬ﺷﺎﻫﺪ ﺭﺷﺪ ﺑﯿﺶﺍﺯﭘﯿﺶ ﺳﻄﺢ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ‬‫ﺣﺮﻓﻪﺍﯼ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﻋﺰﯾﺰ ﺑﺎﺷﯿﻢ‪.‬‬
‫ﻟﺬﺍ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺿﻤﻦ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺩﻗﯿﻖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻣﻌﻠﻤﺎﻥ‪ ،‬ﻧﮑﺎﺕ ﺫﯾﻞ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ‬ ‫ﻭ ﺍﻫﺘﻤﺎﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ‪:‬‬
‫‪ .۱‬ﺁﻏﺎﺯ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ‪ :‬ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﺍﺯ ‪ ۱۴۰۴/۰۹/۰۱‬ﻟﻐﺎﯾﺖ ‪ ۱۴۰۴/۰۹/۳۰‬ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﭘﺮﺗﺎﻝ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ‬ ‫ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽ )ﻟﯿﻨﮏ ﭘﯿﻮﺳﺖ( ﺻﻮﺭﺕ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ‪).‬ﺗﮑﻤﯿﻞ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻠﯿﻪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﻟﺰﺍﻣﯽ ﺍﺳﺖ(‬ https://cfu.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=6631
‫‪ .۲‬ﺯﻣﺎﻧﺒﻨﺪﯼ ‪:‬ﺗﻘﻮﯾﻢ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﺒﻨﺪﯼ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪﻫﺎ ﻭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﭘﯿﻮﺳﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ‪ .‬ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﺸﺮﺩﮔﯽ ﺯﻣﺎﻥ‬ ‫ﻭ ﺗﻌﺪﺩ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ‪ ،‬ﺗﻤﺪﯾﺪ ﻣﻬﻠﺖ ﺯﻣﺎﻧﻬﺎﯼ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪﻩ ﻣﻘﺪﻭﺭ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ‪.‬‬
‫‪.۳‬ﺑﺨﺶ ﺣﻀﻮﺭﯼ‪ :‬ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺳﻨﻮﺍﺕ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﺗﺮﻡ ‪۵‬ﺗﺎ ‪ ۸‬ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﺣﻀﻮﺭﯼ‬ ‫ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ‪.‬‬
‫‪ .۴‬ﺑﺨﺶ ﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ‪ :‬ﻫﺮ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻢ )ﺗﺮﻡ ‪ ۱‬ﺍﻟﯽ ‪ (۸‬ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﻭ ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺻﺮﻓﺎ ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺨﺶ‬ ‫ﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻭ ﺷﺮﮐﺖ ﻧﻤﺎﯾﺪ‪.‬‬
‫‪ .۵‬ﺑﺨﺶ ﻭﯾﮋﻩ ﺟﺪﯾﺪ‪ :‬ﺩﺭ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺳﯿﺰﺩﻫﻢ ﺑﺨﺶ ﻭﯾﮋﻩ ﺟﺪﯾﺪ ﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ "ﺗﺪﺭﯾﺲ ﮔﺮﻭﻫﯽ " ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ‬ ‫ﮐﻪ ﻧﺤﻮﻩ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ‪ .‬ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺑﻪ‬ ‫ﺗﺪﺭﯾﺲ ﻣﺸﺎﺭﮐﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﺍﻥ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﻧﺪ‪.‬‬
‫‪ .۶‬ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮐﻤﯿﺘﻪ ‪ :‬ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﭘﺮﺩﯾﺲ ﻫﺎ ﻭ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ‬ ‫ﺷﯿﻮﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ‪.‬‬
‫‪ .۷‬ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺷﯿﻮﻩ ﻧﺎﻣﻪ‪ :‬ﺷﯿﻮﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﺳﯿﺰﺩﻫﻤﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﺑﺮﺗﺮ ‪ ،‬ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﻭ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎ‬ ‫ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ‪.‬‬
‫‪ .۸‬ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ‪ :‬ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺳﺆﺍﻝ ﻓﻨﯽ‪ ،‬ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﯾﺎ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺩﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ‬ ‫ﻣﺮﮐﺰﯼ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ ﺍﺳﺖ‪.‬‬


ﺭﻭﯾﮑﺮ ﺍﺻﻠﯽ ﺳﯿﺰﺩﻫﻤﯿﻦ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﺑﺮﺗﺮ ‪:‬‬

 

‫ﺍﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ‪ ،‬ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺭﻭﯾﮑﺮﺩ ﺍﺯ ﻇﺎﻫﺮ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭ‪ ،‬ﺑﺮ ﺍﺻﺎﻟﺖ‪ ،‬ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻭ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺑﺎﻻ ﺗﺄﮐﯿﺪ‬ ‫ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦﻫﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﮐﯿﻔﯽ ﺍﺳﺖ‪.‬‬
‫ﺍﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ‪ ،‬ﻋﺮﺻﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺝ ﻧﻬﺎﺩﻥ ﺑﻪ ﻗﻠﻪﻫﺎﯼ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺩﺭ ﺣﺮﻓﻪ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﻭ ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺭ‬ ‫ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎﻥ ﺍﺳﺖ‪ .‬ﻣﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﯾﻢ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ‪ ،‬ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﺍﻧﺶ ﻧﯿﺴﺖ‪ ،‬ﻟﺬﺍ ﺗﺄﮐﯿﺪ‬ ‫ﺍﺻﻠﯽ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺳﯿﺰﺩﻫﻢ ﺑﺮ ﻋﻤﻖ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩ ﻋﻤﻠﯽ ﺍﺻﻮﻝ ﺭﻭﺍﻥﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺩﺭ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ‬ ‫ﮐﻼﺱ‪ ،‬ﺗﻌﺎﻣﻼﺕ ﻣﻌﻠﻢ‪ -‬ﻓﺮﺍﮔﯿﺮ ﻭ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭﯼ ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ ﺍﺳﺖ‪ .‬ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﮐﻤﮏ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺻﺮﻓﺎً ﺗﺰﺋﯿﻨﯽ ﯾﺎ‬ ‫ﻧﻤﺎﯾﺸﯽ ﮐﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎً ﺑﻪ ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﻓﻬﻢ ﻋﻤﯿﻖ ﻣﺤﺘﻮﺍﯾﯽ ﻭ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﺍﻥ ﻣﻨﺠﺮ ﻧﺸﻮﺩ‪ ،‬ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ‬ ‫ﺳﻄﻮﺡ‪ ،‬ﻭﺯﻥ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ‪ .‬ﺟﻮﻫﺮﻩ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﺍﺻﺎﻟﺖ ﻭ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺍﺳﺖ‪.‬‬
‫ﺍﻣﯿﺪ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺑﺮﮐﺖ ﻫﻢﺍﻓﺰﺍﯾﯽ ﻭ ﺗﻌﻬﺪ ﻋﻠﻤﯽ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎﻥ‪ ،‬ﺩﻭﺭﻩ ﺳﯿﺰﺩﻫﻢ ﺍﯾﻦ‬ ‫ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻧﯿﺰ ﮔﺎﻣﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﺍﻋﺘﻼﯼ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﻭ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﺮﺑﯿﺖﻣﻌﻠﻢ ﺩﺭ ﺗﺮﺍﺯ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ‬ ‫ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺷﺪ‪.‬‬